Saturday, January 16, 2010

KLATE GOMO BLAKO

malam ini, perlawanan bola sepak liga super akan menemukan kelantan dengan perlis di stadium utama kangar perlis. kelantan yang diperkuatkan dengan 7 pemain baru yang boleh digelar pemain bintang semuanya, dirasakan terlalu kuat oleh skuad perlis. lantaran pula, walaupun sblm kemasukan pemain bintang ini di dalam skuad kelantan iaitu semasa separuh akhir piala malaysia, skuad kelantan membelasah pasukan perlis dengan agregat 5:1 di mana kelantan telah membelasah perlis 3:1 di lama perlis di kangar, inikan pula setelah kemasukan pemain-pemain bintang tersebut di dalam skuad kelantan. maka, terlalu kuatlah kekuatan skuad kelantan untuk dihadapi skuad perlis. 

namun begitu, kedua-dua pasukan mendapat suatu tonik yg diperlukan, di mana pada perlawanan yang lepas kedua-dua skuad ini mencatatkan kemenangan  yang sangat dominan untuk menunjukkan kekuatan sjuad masing-masing pada saingan tahun ini. pada pelawanan lepas, skuad pahlawan merah, telah membelasah pasukan harimau selatan iaitu johor pasir gudang dengan keputusan 3:0. jaringan oleh akmal rizal, serta kembalinya sentuhan zinedine zidane kelantan iaitu, badri radzi dan juga jaringan kapten pasukan iaitu indera putra, melengkapkan malam kegemilangan skuad pahlawan merah ini yang mengimpikan juara treble dalam saingan liga malaysia pada tahun ini.


di samping itu, perlis juga menunjukkan reputasi mereka yang sebenar apabila membenam bekas juara treble saingan liga malaysia 2 tahun berturut iaitu kedah di laman stadium darul aman dengan keputusan 1:0. kemenangan ini meneruskan lagi rekod kemenangan pasukan perlis setelah, pasukan perlis juga telah mengalahkan pasukan kedah di dalam final saingan piala emas raja-raja sebelum ini.

perlawanan ini juga, sangat memberi makna yang mendalam terhadap kedua-dua pasukan. semasa separuh akhir piala malaysia tahun lepas, kekalahan pasukan perlis di laman sendiri terhadap pasukan kelantan, telah menyebabkan ketidakpuasan hati para penyokong perlis yang telah melakukan rusuhan kecil serta merosakkan kenderaan-kenderaan yang dinaiki oleh penyokong kelantan.

perlawanan antara kedua-dua pasukan ini juga kemungkinan besar akan menjadi pilihan untuk disaiarkan secara lansung di stesen rasmi bola sepak malaysia iaitu di rtm 1. 

No comments: